logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۰۱۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل دفتر برنامه ریزی،مشارکت های وزارت ارشاد اسلامی:

سرود وآوا می تواند به اندازه چندین سخنرانی، انسان را به عالم معنا متصل کند

سرود-وآوا-می-تواند-به-اندازه-چندین-سخنرانی،-انسان-را-به-عالم-معنا-متصل-کند

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، آموزش و توسعه مشارکت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:یک سرود وآوا می تواند به اندازه چندین سخنرانی، انسان را به عالم معنا متصل کند. 

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام محمدعلی خسروی، امروز در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره شکوه شکیبایی حضرت زینب(س) آواها و سرودها اظهار داشت: امیدواریم نتایج برگزاری جشنواره آواها و سرودها موجب تقویت بنیه های هنری و رشد فکری، روحی و تربیتی جامعه اسلامی شود.

وی افزود: آواها وسرودها از رشته های ارزشمند هنری است که باید توجه ویژه ای به این جشنواره شود. 

این مسئول با بیان اینکه جهان دو رو دارد که یک طرف ظاهر جهان است که با حواس پنجگانه آن را احساس می کنیم؛ افزود: حقیقت اصلی وجه باطنی دارد که هنرمند می تواند روزنه ای به سوی باطن باز کند که با حواس ظاهری امنکان دارد.

 مدیرکل دفتر برنامه ریزی، آموزش و توسعه مشارکت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  ادامه داد: هنرمند کسی است که به عالم روح ومعنا پی برده است، و می خواهد با هنر خود دیگران را به آن عالم سیر دهد. 

حجت الاسلام خسروی خاطرنشان کرد: هنرمند با هنر خود از ملک به ملکوت می رسد،توجه به علم خداوند همان ورود به دنیا ملکوت است و هراندازه رموز در هنر بیشتر باشد، تاثیرگذاری آن بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه قرآن همواره بشر را به دیدن با تامل در ملکوت سماوات و ارض دعوت می کند، گفت: این گونه نگاه کردن انسان را تغییر می دهد.

 این مسئول تصریح کرد: یک سرود وآوا می تواند به اندازه چندین سخنرانی، انسان را به عالم معنا متصل کند. 

وی حضرت زینب(س) را الگوی صبر عنوان کرد و افزود: قرآن کریم می فرماید خداوند با صابران است و آن حضرت به مقام رضای الهی رسیده است.

 گفتنی است،آیین اختتامیه پنجمین جشنواره شکوه شکیبایی آواها و نغمه ها با حضور حجت الاسلام محمدعلی خسروی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی ، آموزش و توسعه مشارکتها و فاطمه کرباسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار شد.

 براساس اعلام هیات داوران در بخش گروهی، رتبه دوم به گروه سرود «سروستان» استان خراسان رضوی به سرپرستی محمدرضا صدر و رتبه سوم به گروه سرود «شهید محسن فرجی» از استان تهران به سرپرستی حسین نصیری تعلق گرفت، این بخش رتبه اول نداشت.

 در این بخش گروه سرود «سقای حسین» استان هرمزگان به سرپرستی امین نعیمی کمال آبادی شایسته تقدیر شد؛ همچنین در بخش بانوان هم گروه سرود «پرواز» استان خراسان رضوی به سرپرستی زهرا قربانی شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش ویژه مقامی هم گروه سرود «اخوان» استان کردستان به سرپرستی منصور مرادی و گروه سرود «ترشیز» استان خراسان رضوی به سرپرستی علی اکبر عباس نیا شایسته تقدیر شدند.

 همچنین از مهیار زمانی آهنگساز گروه «طاها» استان اصفهان به عنوان آهنگساز برگزیده تقدیر شد و در بخش تنظیم آوا هم غلامرضا گورکانی سرپرست گروه «سانای زنجان» شایسته تقدیر شد.

در بخش انفرادی هم در رشته ابتهال بابک اشرافی از آذربایجان غربی رتبه دوم و یوسف قنبری از زنجان رتبه سوم را کسب کرد، این بخش رتبه اول نداشت.

 در رشته مدیحه هم رتبه دوم به علی قنبری و رتبه سوم به محمد خانمحمدی از استان زنجان تعلق گرفت، این بخش هم رتبه اول نداشت.

 

در رشته آوا هم هیات داوران مهدی صفی لو از استان زنجان را به عنوان رتبه دوم معرفی کردند این بخش رتبه اول و دوم نداشت.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴